wtorek, 1 marca 2011

wspomaganie procesu kształcenia

Wspomaganie procesu kształcenia.

Odpowiednio dobrany program komputerowy do możliwości i umiejętności ucznia może wiele nauczyć dziecko na zajęciach lekcyjnych.

Wykorzystując programy na języku polskim, umożliwia to rozwój zdolności językowych, pozwala powiększyć  zasób słownictwa, polepszyć umiejętności czytania, zachęcając do nauki pisania, oraz ortografii. Następną korzyścią płynącą z wykorzystania komputerów jest ćwiczenie spostrzegawczości i rozwoju inteligencji dziecka. Programy mogą pomagać nie tylko poprzez ciągłe powtarzanie wyrazów sprawiających trudność, ale także podawanie skojarzeń, reguł ortograficznych związanych z pisownią danego wyrazu.

Różnego rodzaju nagrania komputerowe mogą służyć jako wzorzec poprawnego artykułowania poszczególnych głosek. Dzięki zastosowaniu multimediów dziecko uczy się poprawnej wymowy określonych wyrazów z równoczesnym odtwarzaniem na monitorze mimiki ust, intonacji i siły głosu prze nauczyciela. Pozwala w ten sposób wyeliminować wady rozwoju wymowy. Pozwala uczniowi pracować nad prawidłową intonacja głosu, kontrolą i regulacją oddechu.

Możemy więc wykorzystać komputer w terapii pedagogicznej, której celem będzie wyrównanie opóźnień i dysharmonii rozwoju. Terapia może zapobiec powstawaniu zaburzeń rozwojowych i emocjonalnych u dzieci. Ma ogromny wpływ na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i w procesie rehabilitacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz